Jeg ved, at alle ikke bor inden for en to-timers flyvning af Portland, Oregon. Og nogle af jer bor endda lige der, så en weekend i Portland har sandsynligvis mindre interesse for dig. Men hvis du er i besiddelse af den samme magiske kombination, som jeg har – et sæt villige bedsteforældre, to børn, der ikke behøver at sygeplejerske, og en ægtefælle, der er god til at foretage forbehold – så går vi væk. (Og ja, det regnede.)

Efter at have spist middag med Heidi og kigget på hendes indlæg om Portland, havde jeg nogle ting på min liste, jeg ville gøre. Oftest ville jeg dog bare slappe af – i en ny by.

Vi opholdt sig på Hotel Lucia Downtown. Min kammerat Amanda, der bor i Portland, havde overnatning der sammen med sin ægtefælle som en mini-getaway tidligere på året, så jeg var blevet advaret om de små værelser. Heldigvis havde den førnævnte reservationsfælle allerede anmodet om et hjørneværelse, så vores kvarter var bare perfekte. Hotel Lucia er meget forbløffende og centralt beliggende.

Vores første måltid var på Clyde Common, en restaurant i bunden af ​​Trendy Ace Hotel. Det er et dejligt sted til frokost, fordi de betydelige vinduer lader lyset helt igennem til det stilfulde kommunale bord, hvor du sidder, sandsynligvis ved siden af ​​nogle fyre med skæg, fordi i Portland bærer alle mændene skæg.

Derefter gik vi rundt i Pearl District og stoppede i søde butikker som Dig og Obations, hvor vi købte Julian et båndmål på en nøglering, to af hans yndlingsobjekter rullede op i en.

Efter at have hvilet på vores hotelværelse i en times tid, blev vi hentet af venner og gik til Toro Bravo til middag, hvor jeg følte mig helt forbløffende, fordi så mange læsere nævnte det på 101Cookbookbooks.com. Fødevarer var fantastisk, men jeg elskede virkelig, at baren ovenpå imødekommede alle, der ventede på et bord. På en eller anden måde var det langt mindre stressende end at vente på et bord i San Francisco. (Måske forårsager alle dudes skæg. Bortset fra min mand.)

Ryan og jeg stoppede for en drink efter middagen på SauceBox, som er en hipsterbar, der serverer fremragende cocktails og lidt mad, som jeg ikke prøvede. Ryan bestilte en snack, der involverede tofu, og jeg spiser ikke det.

Den næste dag spiste vi morgenmad hos Mother’s, som jeg bestemt anbefaler. Den (skæggede) tjener var alt for entusiastisk over alt, men det gav os en god latter af Portland Pride omkring kaffe. Um, de har en masse kaffespride.

Efter timer med at gå rundt i centrum, herunder en check out til Museum of Contemporary Craft, hvor en kvinde var live med strik med tråd, der var blevet afsløret fra massemarkedsført tøj, som Gap og amerikanske ørntrøjer, som en gestus af modstand, vi spiste frokost På Pearl Bakery og gik til en film. Du medforældre forstår helt sikkert, at vi ikke følte, at vi havde brug for at se hvert syn i byen. At springe fra placering til placering uden at bringe snackfælder eller se på uret var så befriende. Nostalgi af alle de andre ferier i Ryan og min delte fortid boblede op gennem vores målløse vandring.

City Island med Andy Garcia og Juliana Marguilies. Det er den film, vi så. meget meget god. og sikkert at se med dine forældre. Vi spillede Boggle og smagte en flyvning af øl på Bailey’s Tap Room efter det. Jeg tror, ​​Ryan for det meste slog mig, men kun fordi jeg har lært ham, hvordan man spiller så godt.

Den aften spiste vi middag på Davis Street Tavern, hvor jeg bestilte tunger. Mørk chokoladebrødpudding med kardemomme og sort peber til dessert. Ja, det var så godt.

Om morgenen hentede Ryans High School Pal Brian os fra vores hotel med sin partner Debbie og deres 7-årige søn, Hawk. De boede tidligere i nærheden af ​​os i East Bay. Vi spiste mere lækker mad og fik hørt om Brian’s fodboldlejre for børn og Debbies fotograferingsvirksomhed.

De faldt os på den lette jernbanestation, og vi gik tilbage til lufthavnen. Det er alt.